Ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha mają na celu przede wszystkim wzmocnienie mięśni poprzecznych brzucha, które tworzą naturalny gorset dla organów wewnętrznych oraz stabilizują kręgosłup podczas wykonywania codziennych czynności. Jeśli mięśnie są w złej kondycji, odbija się to na całym aparacie ruchu, powoduje przeciążenia, a w konsekwencji ból. Ponadto, mięsień poprzeczny brzucha wpływa na ustawienie miednicy – gdy jest słaby, miednica pochyla się do przodu, pogłębia się lordoza lędźwiowa, a to sprawia, że brzuch zaczyna wystawać. Regularne wykonywanie ćwiczeń na mięśnie głębokie jest więc nie tylko ważne dla zdrowia, ale pomaga też wysmuklić sylwetkę.

Ćwiczenie 1:  unoszenie bioder do góry

Pozycja wyjściowa:

Połóż się na plecach, dłonie podłóż pod pośladki. Nogi unieś do góry i ugnij lekko w kolanach. Ruch: Napinając brzuch wznieś biodra do góry, a następnie powoli opuść. Zrób 10 powtórzeń.

Ćwiczenie 2:  skręty bioder w desce

Pozycja wyjściowa:  deska na ugiętych ramionach – oprzyj się na przedramionach. Ruch: Skręcając tułów obniż jedno biodro w kierunku ziemi, wróć do pozycji początkowej, a następnie obniż drugie biodro. Pracuj na zmianę – schodząc biodrem raz na lewo, raz na prawo. Powtórz 10 razy.

Ćwiczenie 3: twist

Pozycja wyjściowa: Usiądź na podłodze, tułów odchyl lekko do tyłu, a nogi unieś do góry. Stopy i łydki powinny być ustawione równolegle do podłogi. Ruch: Mocno napnij brzuch i wyprostuj plecy. Skręcając tułów przenoś ręce raz na jedną, raz na drugą stronę. Ćwiczenie wykonuj szybko i w równym tempie pamiętając o oddechu. Powtórz 20 razy (po 10 na jedną stronę).