Ćwiczenia typu PLANK

PLANK czyli deska, a inaczej: podpór przodem na przedramionach -  to ćwiczenie izometryczne wzmacniające i modelujące mięśnie brzucha i nie tylko....

 

PLANK (deska) – jak robić prawidłowo?

  1. Klęknij na podłodze. Oprzyj się na przedramionach, zginając ręce w łokciach pod kątem prostym.
  2. Barki powinny znajdować się dokładnie nad łokciami.
  3. Opierając się na palcach stóp unieś tułów. Napnij mięśnie brzucha.
  4. Nie unoś pośladków do góry ani nie wyginaj w dół odcinka lędźwiowego – pięty, biodra i ramiona powinny pozostać w prostej linii.
  5. Wytrzymaj określoną ilość sekund (osoby początkujące mogą zacząć od 20 sekund i wydłużać ćwiczenie o 10 sekund co tydzień, aż będą w stanie wytrzymać 60 sekund).

 

 

Zaleta ćwiczenia plank  - angażuje MIĘŚNIE GŁĘBOKIE BRZUCHA, a także WZMACNIA MIĘŚNIE RAMION, KRĘGOSŁUPA i BRZUCHA.

Ćwiczenie wygląda na dziecinnie proste, ale wystarczy spróbować wytrzymać w tej pozycji przez kilkadziesiąt sekund, żeby szybko okazało się, że niewytrenowane mięśnie nie są w stanie wytrzymać tak prostego wysiłku.